Friday, February 11, 2011

Cuti kat Indonesia 5-10 Januari 2011


Awal tahun dah cuti.......nak wat cam neee.....rezeki dtg...so kita enjoy......t/q to my uncle dato' hj abdul shukur...semoga murah rezeki......nanti kita dtg lagi yeee...aminnnnn...
Okey..speaking about Indonesia..this is not 1st.time...this is 3rd. time...1st & 2nd. time with my mom..this visit my father joined me....

Visit kali ni ramai 29 orang...semuanya reletived.. we reached at Soekarno-Hatta International Airport, Jakarta...around 7.00pm..(waktu jakarta)...kat sana kita muda 1 jam....before check-in ...kita makan dulu...




lunch kat sinilah....for me nasi padang kat kg. bharu lagi sedap........




yg ni layan diri..


ni la....my mom...

yg ni..my uncle dato' shukor....

this is story about flight....kami naik KLM (Belanda Royal)....naik kat KLIA.... pramugari/pramugara dia langsung tak cantik...MAS paling the best...if naik AIR ASIA...makan kena beli.....macam-macam lah....






my aunty and my uncle..




yg ni lah bas yg bawa kami ke hulu ke hilir....okey nak cerita sikit...pasal perjalanan...dari Jakarta ke Bandung...makan masa 4 jam.....macam nak balik Johor....dari Bandung ke Ceribon almost 9 jam...naik kematu punggung masing-masing....kat sana pun ada tol...tapi tak da R&R...tandas kat sana panggil kamar kecil ada pun satu......almaklumlah kami ramai...beratur  macam nak ambil tikit wayang tengok cerita kurafat....tandasny....susah nak cakap.......sendiri mau ingat.....apa-apa pun negara kita jugalah yg bagus.....aku pulak langsung tak minum..untuk mengelakan dari nak buang yg kecil...bibir jadi kering dan mengelupas...



mom & father....lunch kat tepi highway ...makan bersila....


welcome to Cirebon...sebenar rombongan melawat tempat asal usul tempat nenek moyang...aku kiranya generasi ke5....ye kee.....okeylah nak pergi ke rumah ni..laluan dia tak boleh nak bayangkan...dah lah mlm...apa yg boleh nampak bila mlm...lalu kawasan sawah padi..kawasan gas (alah ala-ala kat terengganu tempat minyak tu)....itulah yg aku nampak...nak masuk kawasan rumah..kami menaiki macam tut..tut lepas tu aku rasa macam naik kuda pulak.......kat sana ada tahlil dan doa selamat...beras yg dimakan sedap tau ....beras sendiri...ikan tangkap kat laut...nasib baik diorang gunakan bahasa indonesia...boleh lah aku paham...kalau bahasa yg digunakan seharian antara mereka...aku nganga aje.....
 



 yg ni sepupu sepapat  aku.......
 ni kawan yg baru aku kenal kat ceribon...aku panggil dia bulat...bulat ni setia tau...tunggu je kat pintu restoran..


gambar keluarga depan masjid cirebon..Masjid Agung di tengah Bandar Cerebon...oh ye...nak cerita pasal my uncle duduk 2 dari kiri....pakngah yatim..alfatihah..balik  sempat tidur semalam..kat rumah...pagi rabu terima panggilan kematian nya....


lokasi kat monas...

posing maut kat depan hotel....

nak story pasal tempat shopping...kat Tanah Abang Mall di Jakarta ....best tapi masa aku tak cukup..capai-capai apa yg patut aje.....Mangga 2 pun capai-capai aje.....tension tau tak cukup masa untuk shopping....kat Bandung pula....tak pergi Pasar Baru.....hanya ke Cihamples Street......kat sini nasib baik my mom tak beli senapang kecil ori pulak tu.....nak bagi cucunya 4 orang...kalau boleh bawa ke malaysia...memang dah beli pun...



 10 Januari 2011 (Isnin) kami berangkat balik...sampai kat KLIA mlm..lebih kurang pukul 11.00mlm..sampai kat rumah lebih kurang kul 2.00am...tidur sekejap... kul 6.00am bangun....apa lagi...kerjalah.....tengok kerja...adoi....banyaknya...


apa-apa pun t/q to my bos kerana benarkan aku cuti....


itulah story ku.....

No comments:

Post a Comment